5 ХРАНИ ЗА ТОПЕНЕ НА МАЗНИНИ

Спортувате редовно и сте решили, че е време да установите режим на балансирано хранене. Помогнете на тялото си да се пребори с килограмите като изберете храни, допринасящи за топенето на мазнините. Някои от тях имат свойството да ограничават трансформирането на захарите в мазнини и да ускоряват процеса на изгаряне. Представяме ви 5 храни, които горят мазнините. Включете ги в менюто си.

 

Авокадо

Макар и да има репутация на плод с много мазнини (160 kcal за 100 г), авокадото е отличен избор за активно спортуващите. Хранителният му състав включва главно мазнини, в по-голямата си част са мононенаситени мастни киселини(най-вече олеинова киселина), които предпазват сърдечносъдовата система. При физическо натоварванегорят бързо, освен това ускоряват топенето на мазнините.Авокадото съдържа също лецитин, който участва в мозъчната дейност и в предаването на нервни импулси към мускулите, което е от съществено значение при спорт. Лецитинът допринася също за регулиране нивата на холестерола. Бедно на фибри, авокадото е подходящо за консумация както преди, така и след физическо натоварване, благодарение на богатия си минерален състав (калий, калций, магнезий), който спомага за неутрализиране на отпадъчните киселини.

 

Прясна сьомга

Мислите, че сьомгата е мазна? Грешите, сьомгата е отличен съюзник в отслабването. 100 г сьомга съдържат 205 kcal. Тази вкусна риба е един от най-богатите източници на омега-3 (добрите мазнини, които предпазват сърцето), които ускоряват топенето на мазнините и самите те горят бързо. Освен това намаляват складирането на лоши мазнини и позволяват по-добро усвояване на захарите от клетките. Запомнете, не оставяйте сьомгата дълго на открито, тъй като рискувате да изгуби полезните си съставки. За да не ви омръзне, можете да я приготвяте по различни начини - на фурна, на пара, във фолио, с лимон или с копър.

 

Лимон

Лимонът има свойството да елиминира токсините и да подобрява храносмилането. Лимонената киселина, която съдържа, помага на стомаха да обработи мазнините и протеините. Освен че има стимулиращо и енергизиращо действие благодарение на витамина C, който съдържа, лимонът е отлично средство за стимулиране на метаболизма. С него горите калории през целия ден, докато си почивате или докато тренирате. Изпивайте сутрин сока на един лимон, разтворен в чаша хладка вода, за да изчистите тялото си от токсините. По този начин ще активирате секрецията на жлъчка и ще подготвите черния дроб да обработи по-лесно храната, която приемате през деня. Овкусявайте месото, салатата, яйцата и сухите плодове с няколко капки лимон, за да ускорите усвояването им от организма.

 

Ябълка

Яжте ябълки, те помагат в борбата с килограмите. Богати на фибри и витамин C и бедни на калории, ябълките са отлично средство за засищане на глада. Съдържат голямо количество пектин, който има двойно действие – засища глада и улавя мазнините в стомаха. Средно голяма ябълка (150 г) осигурява 18-20 г въглехидрати (74-80 kcal), които се усвояват бавно и постепенно от организма, а вие се чувствате сити. И още нещо важно - яжте ябълките с кората. Учени са установили, че урсоловата киселина, която се съдържа в кората на ябълките, ускорява горенето на мазнините и спомага за увеличаване на мускулната маса. Избирайте сортове с ниско съдържание на захар (Грени Смит).

 

Кафе

Както става ясно от името му, кафето съдържа кофеин, който активира изгарянето на мазнините. Ако го пиете без мляко и захар, кафето сдържа 0 калории. Дълго или късо, пийте го с мярка и удоволствие. Въпреки че според някои изследвания кафето може да подобри спортните резултати и да помогне за изгарянето на мазнините, не трябва да прекалявате с количеството. Запомнете – не повече от три чаши кафе на ден.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
РАЗЛИЧНИ ВИДОВЕ СПОРТ

За да издържи натоварването по време на тренировка, тялото ви се нуждае от тонус, следователно и от енергийни ресурси. Затова правилното хранене преди тренировка ще ви направи по-силни и издръжливи.

(2)
HAUT DE PAGE