Как да се преборите с целулита?

Целулит, портокалова кожа или „бричове”... много жени дават мило и драго да не видят и чуят тези думи отново. За да премахнете успешно тези мастни натрупвания, трябва да изберете метод, предназначен за вида целулит във вашето тяло. Запознайте се с нашите съвети за борба с целулита.

 

Целулитът - старият враг

Едно от най-съкровените желания на много жени е да се отърват от целулита. Да се справи човек с него никак не е лесно, но е важно да „познавате врага си” и да сте в състояние да определите различните видове целулит. Той може да бъде адипозен (мастен) целулит (наднормено тегло, липса на физическа активност), едемен (воден) целулит (лоша венозна и лимфна циркулация, твърде голям прием на сол) и фиброзен (релефен) целулит (стар, натрупан от преработени захари, заседнал начин на живот). Появата на целулит от части се дължи на наследствени фактори, но те не са единствената причина. Ето другите фактори, които оказват влияние.

 

Видове целулит

За да пристъпите към правилни действие и за да следвате правилен антицелулитен режим, на първо място трябва да определите вида на целулита. Едва тогава може да изберете метод, който ефикасно да се пребори с нежеланата портокалова кожа.

 

Адипозен целулит

Какво представлява той? Това е враг номер едно на жените, тъй като е най-често срещан. Не се свързва с проблеми с кръвообращението, а по-скоро с трупането на килограми, консумирането на прекалено много мазнини и липсата на физическа активност. Когато се консумират повече мазни храни и калории, отколкото може да изразходи организмът, хиподермалният слой нараства, променяйки вида на нашата кожа.

 

Как да го разпознаете? Намира се в зоните на бедрата, седалището (небезизвестните „бричове”) и корема. Кожата е отпусната, но не е болезнен.

 

Как да се справите с него? За да елиминирате адипозния целулит, трябва да премахнете захарите и обработените мазнини от диетата си.

Подобрете начина на хранене, като включите пресни храни, източник на витамини и минерали. Спортувайте редовно, главно тренировки за издръжливост, като кадио упражнения, които ще накарат тялото да бръкне в мастните депа и да се отървете от целулита. 30-минутна спининг тренировка на ден или тичане на пътека ще ви помогне да стопите мазнините в тялото. Правете и укрепващи мускулите упражнения, които ще оформят фигурата ви и ще стегнат мускулите, включително тези, най-близо до кожата (и съответно, до целулита).

 

Воден или едемен целулит

Какво представлява? Този вид целулит често се свързва с проблеми с кръвообращението (венозна и лимфна недостатъчност), които пречат на правилната циркулация на вода в тялото и причиняват складирането ѝ между клетките. Появява се в следствие на значително задържане на вода и липсата на физически упражнения.

 

Как да го разпознаете? Водният целулит засяга повечето слаби жени. Лесно се диагностицира, тъй като често е съпътстван от синдрома на тежки крака. Така нареченият ефект на портокалова кожа е видим, без защипване на кожата. Кожата изглежда на бучки и не е гладка. Появява се навсякъде по тялото: на корема, бедрата, ханша, седалището, прасците, глезените и ръцете. Този вид целулит се елиминира най-бързо и лесно.

 

Как да се справите с него? За да се отървете от водния целулит, изберете целенасочена стратегия за дрениране на проблемните зони. Подходяща физическа активност са водните спортове, напр. аква спининг, или каране на велоергометър, които ще разградят мазнините и ще подобрят кръвообращението. В диетата включете много плодове и зеленчуци, богати на антиоксиданти и цитрусови флавоноиди. Грейпфрути, лимони и портокали ще предпазят клетките на вените и ще предотвратят пукането на капилярите. Чесънът върши чудеса за кръвообращението. Кремовете против воден целулит могат да дренират тялото и да подобрят кръвната и лимфна циркулация, да изчистят токсините, в т.ч. и мазнините. За да постигнете най-добър резултат, масажирайте краката си с движения нагоре по дължина на крака, започвайки от стъпалата към ханша.

 

Фиброзен целулит

Какво представлява? Това е най-опасният вид целулит, тъй като е най-стар. Често е резултат от прекомерната консумация на преработени захари, които се съдържат в торти, безалкохолни, полуфабрикати и пр.

 

Как да го разпознаете? Фирбозният целулит е най-плътен и дълбок, а на пипане кожата е твърда. Често е болезнен и може осезаемо да се почувства при натиск. Резултат е на загубата на еластичност на колагеновите влакна, които обхващат мастните клетки. При него „портокаловата кожа” е ясно изразена и видима. Кожната тъкан е груба и твърда.

 

Как да се справите с него? Премахването на този вид целулит изисква възможно най-много движение. Най-добре да се комбинират фитнес тренировки с кардио упражнения, укрепващи мускулите упражнения и целеви стречинг (бедра, корем, седалище), които ефективно дренират тялото. Започнете да правите кръгови тренировки, тренировки със степер, аероденс, спининг (колоездене) и дори зумба. Балетът също е много ефикасен спорт в борбата срещу целулита. Също така трябва да премахнете всички преработени захари от менюто си и да не консумирате вечер бързи или бавни въглехидрати. Обръщайте специално внимание на т.нар. „диетични” продукти, които дори и да съдържат по-малко калории, често имат доста преработена захар. Яжте храни, богати на антиоксиданти, като витамин С и витамин Е, селен, бета-каротин и цинк. Плодовете (портокали, ябълки, горски плодове и др.), пресните зеленчуци (целина, тиквички, моркови, броколи и пр.) и зелените бобови зеленчуци (като зелен фасул, леща, грах и др.) трябва да формират основно вашето меню. Трябва да приемате и протеини от месо (пуешко, пилешко), риба, морски дарове и яйца.

 

Антицелулитни фитнес уреди

Като допълнение към редовната физическа активност навън или във фитнес залата, можете да поддържате формата си и в домашни условия, като използвате фитнес уреди, подходящи за борба с целулита, каквито са степерите и въжето за скачане. Разберете повече за ползите от тях.

 

Степер

Това е страхотно попълнение в арсенала за борба с целулита, с което ще можете да се забавлявате, докато сваляте килограми. Как работи? Упражненията с него имитират изкачване на стълби. Резултатът - стяга тялото, повишава респираторната издръжливост. 30-минутна ежедневна тренировки със степер ще има положителен ефект върху вашето тяло и ще ви помогне за топенето на мазнините. Степерът е насочен към тренировка на краката и седалището, с което се намалява ефектът на портокалова кожа. В комбинация със здравословна и балансирана диета, в която се избягват всички храни, богати на въглехидрати и мазнини, ще постигнете целта си.

 

Въже за скачане

Може ли с въже за скачане да се отървем от целулита? Този прост аксесоар е изключително полезен, идеален е за отслабване, тонизиране на тялото, подобряване на издръжливостта и елиминиране на „лошите мазнини”. Няма как да не ви хареса. Когато скачате на въже, мускулите, които се използват, масажират в дълбочина кръвоносната и лимфна система. Резултатът - подобрение на кръвообращението и на венозното връщане, а проблемите със задържането на вода изчезват. С горенето на калории при упражненията намалява мастната тъкан, с нея изчезва и целулитът, а кожата става гладка.

Скачайте на въже за 3 пъти седмично в три серии по две минути с почивка от 10-15 секунди между сериите. След време увеличете трудността, като сложите тежести за глезени при тренировката.

 

 

 

Вече знаете как ефикасно да се справите с целулита. Макар и да е възможно целулитът да е с наследствен характер (поради хормонален дисбаланс), не забравяйте, че появяването му е само генетична заложеност. Това не е единствената причина за наличието на портокалова кожа, твърде калорична диета или липса на физическа активност може да предизвика или задълбочи състоянието. Хранете се балансирано и правете тренировки поне два пъти седмично. Воденето на здравословен начин на живот е от значение в борбата срещу целулита. Ако имате въпроси каква диета да следвате или какъв спорт/физическа активност да изберете, консултирайте се с вашия лекар.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
HAUT DE PAGE