КАКВИ СА ПОЛЗИТЕ ОТ КЛЕКA?

(2)

Знаете ли какви са ползите от клековете? За да разберете всичко за това основно укрепващо мускулите упражнение, прочетете статията.

 

Търсите ефикасно упражнение за стягане на бедрата и седалището, зоната, в която се натрупват най-много мазнини? Няма нужда да търсите повече. Клекът е упражнение, което помага да оформите долната част на тялото и да предотвратите натрупването на мазнини в тази зона. Вижте ползите от клека.

 

Какво е клек?

Клек е основно укрепващо мускулите движение, базово за всички спортове. Какъв е принципът? Застанете прави с разтворени крака на широчината на раменете. Гледайте напред. Свийте краката в коленете и избутайте седалището назад, като леко навеждате гърба напред (дръжте гърба изправен, раменете отпуснати и не отлепяйте пети от пода). Мускулите на бедрата и седалището ви ще започнат да се загряват. Стегнете мускулите на корема и седалището и, като натискате с крака, се изправете до начална позиция. Съвет: ако имате проблеми с подвижността на глезените, може да правите клекове с блокчета, които да повдигат петите ви.

 

Какви са предимствата от клека?

Клекът е идеално средство за укрепване на долната част на тялото. При него основно се използват мускулите на бедрата и седалището (квадрицепси, абдуктори и подбедрици). С това упражнение ще развиете силата на долните крайници, ще изпълнявате всички движения по-лесно и ще се намали рискът от контузии на ставите. И това не е всичко, тъй като при изпълнението му се включват и стабилизиращи мускули, ще подобрите баланса и подвижността си. Ще разширите амплитудата на движението и ще можете да клякате все по-дълбоко. Клекът е изключително важен в спортове, в които се изисква експлозивна сила (тичане, спринт, тенис и др.), тъй като укрепва мускулите, които носят тялото и са отговорни за движението му (долните крайници).

 

Отслабване с клекове? Мит или реалност?

Напоследък набра популярност инициативата 30-дневно предизвикателство с клекове и много хора се запитаха дали наистина може да се отслабне с клекове. С риск да ви разочароваме, отговорът е „не”. Основната цел на упражнението клек не е отслабване. Неговата цел е да направи мускулите на долната част на тялото по-силни и тонизирани. Многобройните повторения на това упражнение изгарят калории, а тонизиращият ефект предотвратява натрупването на мазнини в зоната на бедрата и седалището. В този смисъл може да се каже, че клекът може да помогне за отслабване в тази зона. Но за отслабването няма тайна - най-лесният начин е да се комбинират укрепващи мускулите тренировки и кардио тренировки. Следователно, насочете се към физическа активност, включваща бягащи пътеки, крос тренажори и степери.

 

От една страна, укрепването на мускулите помага да ускорите метаболизма си. С други думи, ще горите повече калории, независимо дали тренирате или почивате. От друга страна, кардио тренировките предизвикват процес на липолиза, при който мазнините се използват като източник на енергия. За пълен успех трябва да се храните здравословно и балансирано и да заложите на едночасова тренировка (най-добре 3 пъти седмично), която да комбинира 50% укрепващи мускулите упражнения и 50% кардио упражнения. За да повишите тонуса на мускулите, винаги започвайте с клекове, преди да продължите с упражнения за издръжливост. Този начин на трениране ще ускори разхода на енергия и ще горите повече мазнини.

 

 

 

Вече знаете, че само с клекове няма да отслабнете. Въпреки това упражнението е отлично за стягане и укрепване на долната част на тялото. Ако целта ви е да намалите обиколката на бедрата и седалището, правете клекове в комбинация с физическа активност за издръжливост, което ще ви помогне да се отървете от натрупаните мазнини в тази област.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
ФИТНЕС

Много жени страдат от венозна недостатъчност, която се проявява като усещане за тежест в краката, умора или разширени вени. Как можете да избегнете това състояние и да намалите усещането за дискомфорт и тежест в крака? Прочетете нашите съвети и разберете сами.

(2)
ФИТНЕС

Спортните занимания са най-добрият начин на оформяне мускулите на краката. Но съществуват и няколко ежедневни трика, които също могат да ви помогнат да постигнете мечтаната цел.

(2)
HAUT DE PAGE