КОЕ ВРЕМЕ НА ДЕНЯ Е НАЙ-ПОДХОДЯЩО ЗА СПОРТ?

Не винаги е лесно да определите идеалния момент за спорт. За съжаление, повечето спортуващи не могат сами да избират времето си за спортни занимания, най-често то се определя от работния им график и семейните задължения. Но трябва да знаете, че не всяко време на деня е подходящо за спорт, затова, преди да започнете да тренирате, е необходимо да познавате някои основни правила.

 

На първо място, трябва да знаете, че всеки ден човешкото тяло преминава през определени цикли, наложени начина на живот. Спортните занимания трябва да са адаптирани и съобразени с тези цикли на тялото. В противен случай, организмът ви ще се обърка и няма да можете да постигнете максимални резултати.

 

И така, както вече стана ясно, най-подходящият момент за спорт е строго индивидуален, тъй като ритъмът на живот на всеки човек е различен. Наивно е да мислите, че съществува момент от деня, в който тялото ви е в най-добра форма за спорт. Все пак, в зависимост от целите, които искате да постигнете, трябва да следвате няколко съвета, които ще ви помогнат да организирате по най-добрия начин спортните си занимания. Тъй като съществуват различни мнения, ние избрахме за вас някои от най-популярните.

 

Няколко съвета

Най-удачният момент за спорт в голяма степен зависи от мотивацията ви. Преди всичко трябва да се отбележи, че температурата на тялото варира в различните часове на деня. Най-ниска е сутрин - от един до три часа преди събуждане, и най-висока в късния следобед около 17 часа. Доказано е, че колкото по-висока е телесната ни температура, толкова са по-добри спортните ни резултати. В такъв случай, може да се приеме, че късният следобед е най-подходящ за спортни занимания.

 

Но ако целта ви е отслабване, препоръчително е да тренирате сутрин на гладно, но след като сте поели някаква течност. Така ще предизвикате топене на мазнини още в самото начало на тренировката. В този случай, физическото натоварване не трябва да подължава повече от 30-45 минути.

 

Съществуват и часове от деня, в които не е подходящо да се спортува. Например, ако стомахът ви е празен от дълго време. В този случай, преди натоварването се препоръчва прием на малко количество бързи въглехидрати. Освен това, не се препоръчва спортуване на пълен стомах, защото за процеса на храносмилане е необходима много енергия. И все пак, пълното храносмилане отнема около петнадесет часа, като, естествено, не е необходимо да чакате толкова дълго, достатъчно е между храненето и тренировката да са минали 2-3 часа.

 

И накрая, ако страдате от безсъние, не се препоръчва натоварване след 19 часа, защото рискувате да обърнете кривата на телесната си температура.

 

Вслушвайте се в гласа на тялото си

Разбира се, хубаво е да следвате тези няколко полезни съвета, но не забравяйте, че най-подходящият момент за практикуване на спортни занимания се определя от вашия вътрешен часовник. Затова, за да определите в кои часове на деня организмът ви е най-подготвен за спортни дейности, направете няколко опита, за да откриете най-подходящия за вас ритъм. Преди всичко помислете за здравето си. Спомнете си, че постоянството е най-важно - 30 минути физически упражнения всеки ден.

 

Разбира се, за да се чувствате здрави и силни, най-важното е да спортувате редовно.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
BIENTÔT ÉPUISÉ
Кростренажор VE 130
272,70 лв*
4.00 / 5 414 Мнения
    BIENTÔT ÉPUISÉ
    Кростренажор Domyos VE530
    600,00 лв*
    4.10 / 5 272 Мнения
      РАЗЛИЧНИ ВИДОВЕ СПОРТ

      Искате да се освободите от няколко излишни килограма? В такъв случай, най-добре е да съчетаете балансиран хранителен режим с редовно практикуване на спортни занимания. Ето нашите съвети.

      HAUT DE PAGE