ПОДОБРЕТЕ ВАШИЯ БАЛАНС

(2)

Често стъпвате накриво? Не можете да застанете на един крак без да паднете? Решението е лесно - подобрете баланса си.

 

Подобрете баланса си, за да тонизирайте тялото

Често стъпвате накриво? Не можете да застанете на един крак без да паднете? Решението е лесно - подобрете баланса си.

 

Да можете да пазите равновесие е ключово умение при определени спортове като тенис, ски, танци и дори гимнастика. Реално балансът ви помага да оптимизирате изпълнението на движенията.

 

Защо да работим върху подобряване на баланса?

Често не си даваме сметка, но контролът на стабилността и подвижността е от значение при изграждането на хармонична физика. Балансът може да бъде от ключово значение при интензивна физическа активност от типа на карането на ски. Като цяло, на спортистите, които имат добър баланс, им е по-лесно да тренират ефикасно и да намалят риска от травми по време на тренировки.

 

В ежедневието контролът върху равновесието ви предпазва от падане, спъване накриво и изкълчвания и ви прави по-стабилни. Изпълнението на упражнения, които подобряват баланса, може допълнително да укрепи и тонизира мускулите и да подобри вашите реакции. Освен това създава чувство за добро физическо състояние, което се свързва с усещането за контрол.

 

Няколко упражнения за подобряване на баланса

Ако искате да подобрите стабилността, подвижността и баланса си, най-добрият начин е редовно да упражнявате физическа активност. Бягането е отличен спорт за тази цел, но внимавайте да не забивате нос в краката, а да гледате напред.

 

Ако бягането не е вашият спорт, винаги можете да се снабдите със специализирани уреди, с които ще подобрите равновесието си. Повечето спортни магазини продават балансьори във формата на полусфера, по-известни като дискове за балансиране. Облата част се поставя на земята, а вие стъпвате върху диска и работите върху баланс си. Повечето фитнес зали разполагат с уреди от този вид.

 

И накрая, за да ви помогнем да подобрите баланса си лесно и ефикасно, сме подготвили няколко бързи и лесни упражнения:

 

  • Фламинго: застанете изправени, фокусирайте погледа в една точка далече пред вас. Вдигнете едното коляно пред вас, ако можете до хоризонтална позиция. Останете в тази позиция поне 10 секунди, след което затворете очи и опитайте да стоите така още поне 5 секунди. Повторете упражнението с другия крак.

 

  • Ритане напред и назад: застанете стабилно на левия крак, ритнете с другия напред и нагоре, след това назад, без да докосвате земята между ританията. Направете 4 до 5 повторения в серия и сменете крака.

 

  • Препятствие: сложете малка възглавничка на земята, за да имитирате препятствие. Скочете на място на един крак, след това скочете напред, за да прескочите препятствието. Скочете обратно назад. Сменете краката.

 

  • Равновесие с вдигнати срещуположни крак и ръка: застанете изправени, вдигнете лявата ръка и десния крак едновременно, като ги държите прави и изпънати. Останете в тази позиция за 5 секунди, след това повторете упражнението с другия крак и ръка.

 

ЕЖЕДНЕВЕН БАЛАНС

Може да изпълнявате тези прости движения всеки ден, за да подобрите баланса си:

  • Обувайте чорапите си изправени, като пазите равновесие на един крак.
  • Качвайте стълбите по две наведнъж, без да се държите за перилата.
  • Мийте зъбите си, докато стоите на един крак.
  • Разхождайте се с пълна до ръба чаша с вода, без да я разлеете.
  • Стойте прави в метрото, без да се държите за нищо.
  • Играйте на дама с вашите деца.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
HAUT DE PAGE