СИЛОВИ ТРЕНИРОВКИ И РАСТЕЖ

 

Силовите тренировки са популярни сред младежите, следователно по-добре да са наясно с рисковете от тях. Съвместими ли са силовите тренировки и растежа?

 

Силови тренировки – подходящи ли са за подрастващи?

Силовите тренировки са спорт, който привлича все по-голям брой  тийнейджъри, които искат да научат повече за тялото си и възможностите му. Те искат да натрупат мускулна маса и да оформят младите си фигури.

 

Но често се твърди, че силовите тренировки в млада възраст са вредни за здравето. Това твърдение изхожда от идеята, че силовите тренировки могат да спрат растежа, да намалят подвижността, да намалят кардиореспираторния капацитет и да увредят сухожилията и ставите на подрастващите. Но какво казват фактите?

 

Балансирана тренировка

Вярно е, че интензивните силови тренировки могат да имат последствия за растежа и здравето при тийнейджърите. Не трябва да се забравя, че това е относително травмиращ спорт за мускулите и ставите и ако не се вземат предпазни мерки, може да бъде опасен. Прекомерното натоварване на мускулите и ставите може да доведе до проблеми с гърба.

 

Освен това е необходимо специално внимание, когато се започва със силовите тренировки на тази възраст. На първо място, не прекалявайте с тежестите и не правете твърде интензивни тренировки. Някои упражнения не трябва да се изпълняват от подрастващи, чийто гръбнак, сухожилия и хрущяли са слаби - клекът, пресата с лост от седеж и мъртвата тяга са забранени.

 

Не се препоръчват силови тренировки за лица под 15-годишна възраст, особено за млади момичета. Преди навършването на тази възраст по-добре насочете енергията си във фитнес упражнения и кардио тренировки. Ако сте начинаещ, намерете фитнес с професионални опитни треньори, които могат да ви съветват и покажат как да изпълнявате упражненията. Няма по-лошо от това да правите упражненията грешно и това да доведе до травми.

 

Накратко, ако наистина имате желание да тренирате силово, изберете много внимателно тренировъчния режим.  

 

Съвети за правилен тренировъчен режим

  • Пазете ставите, тъй като в тази възраст те са много деликатни и растат бързо.

  • Забравете диетите за качване и чистене на мазнини. Те са подходящи само за възрастни.

  • Хранете се здравословно, приемайте достатъчно количество храна, за да не изпитвате глад, не приемайте хранителни добавки, които не са предназначени за подрастващи.

  • Включвайте упражнения за разтягане в тренировката, за да придобиете подвижност и гъвкавост.

  • Правете силови тренировки в комбинация с друга физическа активност, напр. отборни спортове или физическа активност за издръжливост, за да развиете кардиореспираторния си капацитет.

  • Спазвайте умерен тренировъчен режим, започнете с тренировка веднъж седмично като допълнение към друг вид спорт. Увеличете броя тренировки след една година.

  • Практикувайте силов спорт заедно с вашите родители, които ще ви мотивират и ще направят тренировките ви по-приятни.

  • Не се колебайте да се консултирате с лекар, за да разберете дали тази физическа активност е подходяща за вас.

 

Накрая си струва да се отбележи, че методът за тренировки Лафе се препоръчва за тийнейджъри, защото помага за увеличаване на силата, издръжливостта и експлозивността, както и за подобряване гъвкавостта с мотивираща програма, която постепенно изгражда тялото. Упражненията в програмата не са опасни или травмиращи, тъй като са съобразени с личното ви тегло.

 

Предимства от силовите тренировки

Противно на това, което сте чули, силовите тренировки при подрастващите не увреждат тялото. Когато са изпълнявани в разумни граници, те допринасят  за изграждане на костната структура и помагат на тялото да се оформи само, без да го деформират. Това е разликата между правилната и неправилната силова тренировка.

 

Освен това силовите тренировки са спорт, който лесно може да се съчетава с други спорове. Като допълнение към бойните спортове, например, може да развие скоростта и силата.

 

От психологическа гледна точка силовите тренировки спомагат за повдигате на самочувствието, за придобиването на увереност и дисциплина. Освен това имат стимулираща роля при тийнейджърите.

 

 

 

В заключение, силовите тренировки в тийнейджърска възраст не пречат на растежа, ако се практикуват правилно. Ефектът за тялото от този вид физическа дейност е индивидуален за всеки човек, но като се има предвид, че в днешно време младежите все повече страдат от наднормено тегло, силовите тренировки могат да дадат положителен резултат, ако са съчетани с аеробна активност.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
HAUT DE PAGE