СПОРТУВАНЕ ЗА ОТСЛАБВАНЕ

Отслабване - лесно е да се каже, трудно е да се изпълни. Кой спорт е най-подходящ? Как, колко често, за колко време? Въпроси, които плашат много от вас. Ето нашите съвети за отслабване чрез спорт.

 

Отслабването е въпрос на баланс

Често се твърди, че за да отслабнете е необходимо да спортувате редовно. Но само това не е достатъчно. За да бъде отслабването наистина ефикасно, спортът трябва да се съчетае с балансиран хранителен режим. И обратно, само правилното хранене не е достатъчно, за да се отървете от излишните килограми.

 

За да отслабнете, променете начина си на хранене, като намалите калориите и увеличите енергоразхода. Всичко е въпрос на баланс. Което не изначава да се ограничавате, а да приемате умерени количества разнообразна храна, за да поддържате здравословен начин на живот. Забравете за газираните напитки, бонбоните и другите видове сладкиши, отдайте предпочитание на плодовете, зеленчуците и млечните продукти. А спортът трябва да бъде само допълнение към тази промяна на хранителните навици.

 

Спортуване и отслабване

На първо място, загубата на килограми не означава отслабване. Отслабването може да означава и извайване на силуета, тонизиране на тялото, а не само намаляване на теглото. Кардио тренировките (бягане, каране на велосипед, плуване…) водят до значителна загуба на енергия и топят мазнините, докато тренировките за укрепване на мускулатурата (body training) работят за мускулите.

 

Независимо от това, вие можете да отслабвате като извайвате мускулите си, и това е така, защото колкото по-голяма е мускулната маса, толкова повече метаболизмът се увеличава и ние горим енергия и калории. Накратко, мускулната маса позволява горенето на повече калории.

 

Един час бягане, каране на велосипед или плуване ни помагат да изгорим 400 до 600 калории, но един килограм телесна мазнина отговаря на 8000 калории. Когато знаем, че един километър ходене води до загубата на 65 калории, това означава, че трябва да ходим 4,6 км на ден, за да стопим един килограм за един месец. По същия начин, бягане със скорост 8 км/ч ще ни помагне да изгорим около 80 калории на км, следователно е необходимо да бягаме с това темпо в продължение на 12,5 часа, за да стопим един килограм! Ето защо трябва да сме мотивирани и да спортуваме редовно, за да отслабнем.

 

Ако не сте спортували продължително време, увеличавайте постепенно честотата и интензитета на спортните си знимания, без да се натоварвате прекомерно. Предпочетете ритъм за увеличаване на издръжливостта (60-75% от максималната сърдечна честота). Ако сте с голямо наднормено тегло, избягвайте да практикувате спорт, изискващ носене на собственото тегло, изберете каране на велосипед, плуване или гребане.

 

Кои спортове са подходящи за отслабване

За да отслабнете, изберете спортни занимание, които горят калории,  като същевременно допринасят и за намаляване на телесните мазнини. В това отношение някои спортове са по-ефикасни от други. Кардио тренировките, например, водят до отлични резултати. Те могат да се съчетаят с упражнения за укрепване на мускулатурата, което ще ви помогне за тонизиране на тялото.

 

7 вида спорт, които са най-подходящи за горене на калории:

  • скачане на въже: 725 ккал/ч., да се практикува 10 до 15 минути, 4 пъти седмично

  • бягане: 500 до 1000 ккал/ч., 45 минути, 2 пъти седмично

  • гребане: 625 ккал/ч., 50 минути, 2 пъти седмично

  • каране на велосипед: 600 ккал/ч., 90 минути, 2 пъти седмично или 20 минути на ден

  • аеробика: 500 ккал/ч., 45 минути, 2 пъти седмично

  • водна гимнастика: 400 ккал/ч., 45 минути, 2 пъти седмично

  • ходене: 300 ккал/ч., 20 минути на ден.

 

От всички спортове, златната палма държи бягането. В идеалния случай бягайте на гладно, за да дадете възможност на организма да черпи енергия директно от мазнините. Тази практика има и мотивиращ ефект, защото изисква да остлабнете, за да успеете. За да тичате по-добре, трябва да сте леки, следвателно - да се освободите от излишните килограми.

 

 

И накрая, ако по време на фазата за отслабване загубите мотивация, спомнете си за благотворния ефект, който спортът оказва на организма и здравето, независимо от загубата на килограми

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
HAUT DE PAGE