ТРЕНИРАТЕ, НО ПРОДЪЛЖАВАТЕ ДА КАЧВАТЕ КИЛОГРАМИ -КАКВО ДА НАПРАВИТЕ?

Когато се комбинира физическа активност с диета, често се случва да не може да се отслабне, дори да се добавят няколко килограма отгоре. Защо се случва това? Може ли от тренировките да качите килограми? Трябва ли да спрете тренировките, докато сте на диета?

 

Повечето хора отиват във фитнес залата с една и съща цел - да се отслабнат или да спрат да качват килограми. И все пак, много хора остват изненадани, когато установят, че качват килограми, въпреки тренировките и диетата. Каква е причината? Спортът помага за свалянето или за качването на килограми? Как да ускорим процеса на отслабване? Ето обясненията на нашия треньор от спортен клуб Domyos.

 

Възможно ли е от тренировките да качите килограми?

Когато започнете да тренирате, вие изграждате мускули и трупате мускулна маса. Следователно, трупате и тегло. Но това по никакъв начин не пречи на тялото ви да топи мазнини. В действителност, вие ще отслабнете, дори и качвайки килограми. Същото важи и за тези, които практикуват често и интензивно физическа активност - много от тях качват килограми, вследствие на изграждането на мускули, които тежат повече от мазнините. Мускулът е тежка тъкан и по тази причина може да качите 1-2, дори 3 кг.

 

Отслабва ли се с тренировки и упражнения?

Не забравяйте, че тренировките помагат да стопите излишните мазнините, ако са комбинирани с балансирано хранене. Спортът помага за стабилизиране на теглото и на режима на хранене, освен това подобрява физическото и психическото здраве. Физическото натоварване повишава разхода на енергия, което е ключово за загубата или запазването на теглото след диета. То спомага за изгаряне на мазнините, които се използват като гориво. Също така намалява риска от диабет, като понижава резистентността към инсулин на тялото (гликемия). И не на последно място, спортът е много полезен за сърдечносъдовата система, тъй като намалява налягането в артериите и повишава нивото на добрия холестерол в тялото.

 

Как да бъдете сигурни, че тренировките топят мазнините?

За да сте абсолютно сигурни, може да измерите гънките на тялото, за да определите процента на мазнини и мускули в тялото. Съществуват специални уреди, които измерват този индекс. Медицински лица също могат да измерят това съотношение чрез биоелектрически анализ, при който се поставят електродиоди на определени места по тялото.

 

Как се отслабва с тренировки?

За да загубите тегло, правете разнообразни упражнения и най-важното, комбинирайте силови и кардио тренировки. От една страна, укрепването на мускулите ще ускори метаболизма на тялото, което означава, че тялото ще гори повече калории, независимо дали тренирате или почивате. От друга страна, кардио тренировките ще активират процес на липолиза, при който мазнините се усвояват за енергия. За най-добри резултати заложете на едночасова тренировка (50% силови упражнения и 50% кардио) 3 пъти в седмицата.

 

Хранете се здравословно и балансирано (1/3 протеини, 1/3 зеленчуци и 1/3 въглехидрати). Яжте плодове, за да доставяте на тялото достатъчно витаминни, и пропускайте междинните хранения. Ако приемате повече от необходимите на тялото ви калории (средно по 2000 калории дневно за жените и 2500 калории за мъжете), ще ви е трудно да изразходвате цялата тази енергия, въпреки тренировките. Въпреки физическите упражнения, прекомерното хранене няма да ви позволи да свалите килограми. Тренировките сами по себе си не са причина да не контролирате апетита си. Ако целите да отслабнете, не трябва да прекалявате с храната.

 

 

 

Вече знаете, че е възможно да качите килограми, докато спортувате. Обяснението е, че при физическото натоварване се увеличава масата на мускулите, т.е. мускулите нарастват. Това не означава, че не губите мастна тъкан, а че тялото ви се балансира. За да отслабнете по-бързо, заложете на печелившата комбинация - силови + кардио тренировки. И накрая, не забравяйте, че обилната или богата на мазнини диета може да намали ефекта от усилията ви да отслабнете. Бъдете умерени, когато се храните.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
РАЗЛИЧНИ ВИДОВЕ СПОРТ

Искате да се освободите от няколко излишни килограма? В такъв случай, най-добре е да съчетаете балансиран хранителен режим с редовно практикуване на спортни занимания. Ето нашите съвети.

HAUT DE PAGE