ВРЕМЕ Е ДА ВЛЕЗЕТЕ ВЪВ ФОРМА

Лятото идва и е време да събудите тялото си. Тези няколко съвета ще ви помогнат да се заредите с енергия и да си върнете формата.

 

1. Започнете постепенно

Променете ежедневието си като си изработите рефлекси, които да ви карат да се движите и да са натоварвате физически. Изберете стълбите пред асансьора, на къси разстояния и когато времето го позволява се придвижвайте с велосипед, вместо с автомобил, открийте удоволствието от ходенето като слизате от автобуса няколко спирки преди вашата. В ежедневието имате много поводи и възможности за физическа активност, възползвайте се от тях.

 

2. Мотивирайте се взаимно

Груповите занимания и тренировките с приятели са много по-мотивиращи. Спортувайте в група, за да се окуражавате взаимно и да имате повод за повече социални контакти. Ще следвате програмата си и ще забравите за натоварването като споделяте удоволствието от тренировките. В идеалния случай тренирайте с партньор, чието физическо състояние е близо до вашето.

 

3. Доверете се на треньор

За да влезете във форма, най-добре се доверете на треньор, който ще ви помогне да определите ясно целите си и ще разработи за вас адаптирана програма. Персоналните тренировки с личен треньор са наистина мотивиращи, освен това с негова помощ работите конкретно за постигане на целите си и сте прецизни в техниката.

 

4. Тренирайте у дома

Тренировките в домашни условия не са лесна работа, затова се изисква много воля, тъй като често губите мотивация, когато останете сами с целите си. И все пак, е много по-практично да тренирате вкъщи, ако нямаме време за фитнес залата. Фитнес уредите и аксесоари, като гири, ластици и министепери, са много полезни. Можете да тренирате на фона на любимата си музика или докато гледате телевизия. Всички средства са позволени, за да се мотивирате.

 

5. Поставете си изпълними цели

Запомнете, че за постигане на резултати се изисква постоянство. Бъдете търпеливи и не вдигайте летвата твърде високо, поставяйте си цели в зависимост от физическото ви състояние. Постепенно ще възвърнете формата си и ще се чувствате все по-добре в тялото си след всяка тренировка.

 

6. Не се насилвате

Ако прекалявате с тренировките, рискувате да се контузите. Слушайте тялото си, внимавайте за ставите, не се насилвайте, а тренирайте редовно и постепенно. В зависимост от спорта, който сте избрали, си изработете програма без прекомерно натоварване, която редувайте с време за възстановяване, без да бързате. Не забравяйте, че пълноценният сън е много важен.

 

7. Изберете подходящия момент

Съобразявайте се с нуждите на тялото си. Изключително важно е да следвате вътрешния си часовник. Не се препоръчва физическо натоварване непосредствено след хранене или късно вечер, тъй като рискувате да се контузите. Не забравяйте да приемате течности преди, по време на и след спорт.

 

8. Не забравяйте стречинга

Най-важно е да предпазите мускулите си. Стречингът е задължителен преди и след тренировка, особено ако подновявате спортната си дейност. Като отделяте необходимото време за тази фаза, намалявате риска от контузии и мускулна треска. Съществуват много и разнообразни упражнения, изберете тези, които ще допълнят най-добре тренировката ви.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
HAUT DE PAGE