conseils-5-bonnes-raisons-de-faire-du-velo-elliptique

5 ПРИЧИНИ ДА ИЗБЕРЕМ ТРЕНИРОВКА С КРОСТРЕНАЖОР

(16)

Обръщаме се към всички, които искат да тренират за поддържане или възстановяване  на спортната форма. Вероятно познавате уреда за кардио тренировки, наречен „кростренажор”, който обединява в едно движение въртенето на педалите на  велоергометъра, изкачването на стъпалата на степера, движението на тялото напред и назад на  гребния тренажор и ефекта върху тялото при бягането. А кои са истинските му предимства? Не губете време и се запознайте с ползите от тренировките с този уред.

 

1. Отслабване с кростренажор

Ако сте решили да отслабнете,  не търсете повече, това е уредът, който ви е необходим.  Половинчасова тренировка на ден с кростренажор при 70% от максималната ви сърдечна честота ще ви помогне ефикасно да изгорите натрупаните мазнини. Изпълнението на упражненията изглежда лесно, защото участват всички мускулни групи, освен това горите калории. При тези тренировки работят всички части на тялото, като по този начин натоварването се разпределя равномерно. Това са някои от положителните характеристики на този вид упражнения, които ще ви помогнат да постигнете бързи и мотивиращи резултати.

 

2. Кростренажорът тонизира 80% от мускулатурата

Кростренажорът е фитнес уред с положителен ефект върху мускулатурата. Няма част от тялото, която да е пощадена. Доказателство е добрата екипна работа - въртенето на педалите изисква участие на бедрата, седалището и прасците, в същото време ръцете, раменете и гръдните мускули работят за задвижване на кормилото. И накрая, още едно предимство - движението при тренировка с уреда налага гърбът ви да е в изправено положение (плюс за хората с болки в гърба) и стяга по естествен начин коремните мускули.

 

3. Кростренажорът има благоприятно въздействие върху сърцето

Препоръчва се упражненията с уреда да бъдат включвани в програмите за възстановяване на физическата и двигателната активност, тъй като кардио тренировките помагат за поддържане на формата и укрепване на сърдечно-съдовата система. Редовните кардио упражнения укрепват сърцето, стимулират кръвообращението и намаляват холестерола.  Кростренажорът засилва тези ползи, като същевременно подобрява дишането. Всички професионалисти в областта на здравеопазването са на мнение, че това е отличен начин за укрепване на сърдечния мускул.

 

4. Кростренажорът щади ставите

Никаква опасност за ставите, никакъв риск от нараняване - това е едно от най-голрмите предимства на кростренажора. Упражненията с уреда симулират естествените движения, като тежестта на тялото се разпределя равномерно върху двата крака. По този начин ставите ви са защитени от негативни въздействия и без натоварване работите за укрепване на мускулатурата. Спортистите редовно използват кростренажора при физическата си подготовка или за възстановяване на формата след контузия.

 

5. Кростренажорът противодейства на стреса

Има ли нещо по-добро от това да се освободите от напрежението, подарявайки си кардио тренировка? Ползите от упражненията с кространажор са не само физически, но и психологически - ефектът им е благоприятен както за тялото, така и за духа,  защото, като се натоварвате физически, се освобождавате от стреса. Известно е, че спортът ни прави по-щастливи. По време на и известно време след физическо натоварване мозъкът отделя ендорфини - хормоните на щастието. Ето още една причина да се раздвижите, следвайки собствения си ритъм, без да излизате от вкъщи. А предимството? Свободни сте сами да избирате най-подходящото време за вашата тренировка - сутрин, след като се събудите, на обяд, или вечер, за да разпуснете.

 

Съветите на треньора

Ако се чудите каква тренировка да изберете, започнете с тази 30-минутна сесия:

  • Започнете с  10-минутно загряване с бавно темпо (ходене).
  • Следващите 15 минути постепенно увеличавайте темпото в зависимост от вашата издръжливост (скоростта ви е добра, ако можете да поддържате разговор или да рецитирате текст, без да се задъхвате).
  • Последните 5 минути намалявайте ритъма до връщане в състояние на покой.

 

 

 

Вече знаете кои са 5-те предимства на тренировката с кростренажор. За постигане на видими резултати тренирайте поне 2 пъти седмично в продължение на 45 минути. Не забравяйте да приемате течности и да савършите тренировката със стречинг. Ако не сте сигурни в избора си, имате проблеми със сърцето, гърба или коленете, ако страдате от артроза или друго заболяване на ставния апарат, консултирайте се с вашия лекар.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
HAUT DE PAGE